Piagam Pelanggan Jabatan

06/12/201912:10:46 PM 

PEWUJUDAN PERSEKITARAN YANG BERKUALITI DAN SEJAHTERA DI NEGERI-NEGERI MELALUI PERKHIDMATAN PERANCANGAN BANDAR DAN DESA YANG BERKUALITI, SEJAHTERA DAN MAMPAN

DENGAN ITU KAMI BERJANJI UNTUK:

  • MENGURUSETIAKAN MESYUARAT JAWATANKUASA PERANCANG NEGERI

    Tiga (3) Kali setahun

    MEMBERI ULASAN PERANCANGAN BAGI PERMOHONAN KEBENARAN MERANCANG

    Tidak melebihi empat belas (14) hari

    MENYELARAS PENYEDIAAN RT DAN RKK SERTA MEMANTAU PELAKSANAANNYA

    Berdasarkan Program Rancangan Malaysia Lima (5) Tahun

    MENYEDIA PELAN PROJEK KHAS

    Dalam Tempoh Enam Puluh (60) Hari

    MENGADAKAN MESYUARAT DENGAN KETUA UNIT PUSAT SETEMPAT (OSC)

    Dua (2) Kali Setahun

    MENYAMPAIKAN KEPUTUSAN BERTULIS LEMBAGA RAYUAN KEPADA PERAYU DAN RESPONDEN

    Dalam Tempoh Sepuluh (10) Hari Dari Tarikh Keputusan Diterima Daripada Pengerusi Lembaga Rayuan

    MEMBEKAL MAKLUMAT PERANCANGAN (KATEGORI TIDAK TERPERINGKAT)

    Dalam Tempoh Lima (5) Hari

    MEMBERIKAN LAYANAN KAUNTER DENGAN BERBUDI BAHASA

    Dalam Tempoh Lima (5) Minit

    MEMBERI ULASAN PERANCANGAN BAGI PERMOHONAN PERANCANGAN TAPAK

    Dalam Tempoh Tiga Puluh (30) Hari

    MENGADAKAN SEBARAN RANCANGAN STRUKTUR NEGERI (RSN)

    Sekurang-Kurangnya Sekali Setahun

splwpk-client-charter="splwpk-client-charter" timestamp="2019-03-03 08:08:08"

© 2020 ڤلن مليسيا @ كلنتن PLANMalaysia@Kelantan : Perancangan Melangkaui Kelaziman