Piagam Pelanggan Jabatan

06/12/201912:10:46 PM 

 

PEWUJUDAN PERSEKITARAN YANG BERKUALITI DAN SEJAHTERA DI NEGERI-NEGERI MELALUI PERKHIDMATAN PERANCANGAN BANDAR DAN DESA YANG BERKUALITI, SEJAHTERA DAN MAMPAN

 

DENGAN ITU KAMI BERJANJI UNTUK:

 

  • MENGURUSETIAKAN MESYUARAT JAWATANKUASA PERANCANG NEGERI

    Tiga (3) Kali setahun

     

    MEMBERI ULASAN PERANCANGAN BAGI PERMOHONAN KEBENARAN MERANCANG

    Tidak melebihi empat belas (14) hari

     

    MENYELARAS PENYEDIAAN RT DAN RKK SERTA MEMANTAU PELAKSANAANNYA

    Berdasarkan Program Rancangan Malaysia Lima (5) Tahun

     

    MENYEDIA PELAN PROJEK KHAS

    Dalam Tempoh Enam Puluh (60) Hari

     

    MENGADAKAN MESYUARAT DENGAN KETUA UNIT PUSAT SETEMPAT (OSC)

    Dua (2) Kali Setahun

     

    MENYAMPAIKAN KEPUTUSAN BERTULIS LEMBAGA RAYUAN KEPADA PERAYU DAN RESPONDEN

    Dalam Tempoh Sepuluh (10) Hari Dari Tarikh Keputusan Diterima Daripada Pengerusi Lembaga Rayuan

     

    MEMBEKAL MAKLUMAT PERANCANGAN (KATEGORI TIDAK TERPERINGKAT)

    Dalam Tempoh Lima (5) Hari

     

    MEMBERIKAN LAYANAN KAUNTER DENGAN BERBUDI BAHASA

    Dalam Tempoh Lima (5) Minit

     

    MEMBERI ULASAN PERANCANGAN BAGI PERMOHONAN PERANCANGAN TAPAK

    Dalam Tempoh Tiga Puluh (30) Hari

     

    MENGADAKAN SEBARAN RANCANGAN STRUKTUR NEGERI (RSN)

    Sekurang-Kurangnya Sekali Setahun

splwpk-client-charter="splwpk-client-charter" timestamp="2019-03-03 08:08:08"

© 2019 Jabatan Perancangan Bandar dan Desa Negeri Kelantan (PLANMalaysia@Kelantan)